Všetko o elektrických autách
All4car

Spoločnosť AEye predstavuje iDar - budúcnosť senzorových systémov

 

Vo svete autonómnych vozidiel sú pojmy senzor, kamera či LIDAR dobre známe. Čo sa však stane, keď jeden odborný tím zlúči výhody viacerých technológií do jednej? Najodvážnejšou odpoveďou by mohlo byť, že posunie hranice vedy.

 

 

Pokrok v senzorových technológiách

Presne tak by sa dal označiť objav amerického Startupu AEye. Tím, ktorý nedávno získal 40 miliónovú investičnú injekciu, rozhodne nezaháľa. Pri príležitosti získania grantu predstavil nový typ senzoru iDar. Ide vôbec o prvé spojenie známeho LIDAR-u s kamerou schopnou snímať pod uhlom 360° na hardvérovej úrovni. Spoločnosť tvrdí, že ich inovatívny systém má až 16-krát väčšie pokrytie v porovnaní s konkurenčnými senzormi a približne štvornásobne väčší dosah ako v súčasnosti využívané systémy. V praxi to znamená, že iDar dokáže identifikovať vozidlo takmer na vzdialenosť 1000 metrov. Potvrdili to testy na letiskovej dráhe v meste Byron. V tomto smere sú vývojári veľmi optimistickí a veria, že v blízkej budúcnosti vylepšia systém natoľko, že dosah senzorov bude až desať i viac kilometrov. Smelo teda môžeme povedať, že bezpečnosť a spoľahlivosť autonómnych vozidiel sa už čoskoro opäť posunie o level vyššie.

 

 

Čo je iDar a ako funguje

iDar pracuje s dátami získanými z LIDAR-u a s farebným obrazom, ktorý je dodávaný 360°kamerou. Tieto dáta spoločne vytvoria výstup (tzv. cloud z bodov), ktorý v AEye nazvali True Color Lidar. iDar potom pracuje tak, že po vygenerovaní bodového cloudu úzko spolupracuje s umelou inteligenciou. Tá neustále skenuje okolie automobilu so zámerom nájsť cieľ na sledovanie. Auto potom šoférovi signalizuje blízkosť objektov ako sú bicykle, brzdové svetlá alebo dopravné značky. Technológia vie dokonca rozlíšiť dva objekty rovnakej farby a vnímať kontextuálne zmeny v prostredí (napr. keď človek otočí hlavu predtým ako vstúpi na vozovku).

 

Veľkou konkurenčnou výhodou iDar-u je aj to, že poskytuje vysokú flexibilitu pri mapovaní prostredia. Každá automobilka vyvíjajúca autonómne vozidlá si v ňom môže sama regulovať ktorýkoľvek z tisícov algoritmov strojového učenia a upraviť si tak rozlíšenie systému v závislosti od konkrétneho okolia, resp. terénu. Zjednodušene povedané, iDar sa dá nastaviť napríklad tak, že sa bude menej sústrediť na oblohu a viac na jednotlivé objekty.

 

 

Najväčšie benefity iDar-u

  • rozpozná blížiace sa vozidlo na vzdialenosť až 1 km
  • má 10-násobne rýchlejšiu frekvencia snímkovania (100 Hz) v porovnaní s konkurenciou
  • je energeticky úspornejší ako už zavedené systémy (8 až 10-krát)
  • jeho cena sa bude pohybovať pod hranicou 3000 dolárov, čo je podstatne menej ako hodnota iných technológií tohto typu.

 

 

 

Nielen autonómnosť, ale aj solárna energia získavajú nový rozmer

 

Tekutina, ktorá dokáže uchovať energiu zo Slnka

 

 

Kontaktujte nás

Nemáte radi formuláre? +421 42 4692 271
Meno:
Telefón: *
E-mail: *
Overovací kód: *
Text správy: *
Správa sa odosiela ...
* - povinné polia
Novinky emailom

Chcete dostávať aktuálne informácie o elektromobiloch?