Všetko o elektrických autách
All4car

Revolúcia v nabíjaní elektromobilov - nanoFlowcel

 

Palivové články predstavujú energetickú alternatívu akumulátorov. Ich výhodou je, že na rozdiel od akumulátorov produkujú elektrickú energiu podľa aktuálnej potreby, nevybíjajú sa, neopotrebovávajú sa, ich údržba je lacnejšia a sú tiež energeticky efektívnejšie ako spaľovacie motory. Majú však aj jeden výrazný nedostatok. Ku svojej činnosti potrebujú nebezpečný vodík. Riešením by mohla byť technológia nazývaná nanoFlowcell od švajčiarskej spoločnosti nanoFlowcell Holding, ktorá by mala spôsobiť vo svete elektromobility doslova elektrickú revolúciu.

 

 

 

 

Záruky s nanoFlowcell od výrobcov

Riaditeľ a majiteľ spoločnosti Nunzio La Vecchia uviedol, že technológia bola dlhodobo testovaná v reálnej prevádzke za rôznych podmienok a v rôznych druhoch premávok a je pripravená na uvedie na trh. O dôvere v nanoFlowcell jasne hovorí aj jeho ďalšie vyhlásenie, podľa ktorého jej dôverujú natoľko, že spoločnosť garantuje záruku na hardvér v dĺžke 50 000 prevádzkových hodín, čo zodpovedá 2,5 miliónom najazdeným kilometrov na elektromobile.

 

 

Základ technológie nanoFlowcell

Čo je teda na tejto technológií revolučné? Elektromobily s technológiou nanoFlowcell totiž nepotrebujú batérie a dokonca ani externé nabíjanie. Tankujú sa cenovo veľmi výhodným elektrolytom a dojazd na jedno tankovanie môže presiahnuť aj 1000 km. Základom technológie je tzv. redox flow batéria. Tieto boli prvýkrát patentované ešte v roku 1976 v USA a za ich vývojom stojí NASA, ktorá chcela vyvinúť energeticky výkonné zariadenia, ktoré by boli schopné uchovať veľa energie na vesmírne lety. Revolučný elektrický pohon je kombináciou palivového článku a bežnej batérie, teda nikel-kadmiového alebo lítium-iontového akumulátora.

 

 

 

 

Ako funguje nanoFlowcell?

Batérie od nanoFlowcell fungujú ako prietokové články resp. ako tekuté batérie. Technológia je založená na 48V článkoch s nízkym napätím, ktoré pracujú na podobnom princípe ako palivové články. Membrána oddeľuje dve elektródy a do článku sa pumpujú dva druhy elektrolytu s opačným nábojom. Systém používa dve nádrže naplnené elektrolytom, ktorý je tvorený metalickými kovmi vo vodnom roztoku. Špeciálne vyvinutý elektrolyt s názvom bi-ION je palivo, ktoré je nehorľavé, netoxické a má vysokú energetickú hustotu až 600Wh/l. Predstavuje lacné, ekologické, bezpečné a účinné palivo, ktoré sa tankuje podobne ako benzín či nafta a to pomocou duálnej pištole. Bi-ION však nie je prítomný v bunkách v blízkosti elektródy, ale je privádzaný z dvoch vonkajších palivových nádrží. Oxidácia aj redukcia prebiehajú v batérii súčasne a tak sa chemická rekcia mení na elektrickú. Zároveň dochádza k priebežnému nahradzovaniu už vybitého elektrolytu novým, ktorý je uložený v nádržiach. Systém nanoFlowcell je pre spotrebiteľa významný aj preto, lebo už nebude potrebná drahá, ťažká a objemná batéria. „Palubná elektráreň“ je schopná vyrábať elektrickú energiu podľa potreby a dodávať ju priamo do elektromotora vášho elektroauta. Elektromobil, ktorý využíva túto inovatívnu technológiu by mal zvládnuť na jedno natankovanie dvoch nádrží, ktoré majú spolu objem 190 l viac ako 1000 km a náklady na jazdu by sa mali pohybovať okolo 1,9 € za 100 km. To vôbec nie sú zlé parametre, čo poviete?

 

 

 

 

Elektromobil Quantino 48Volt

Spoločnosť nanoFlowcell Holding nechce svoj potenciál sústrediť len na vývoj a výrobu novodobých tekutých batérií. Zatiaľ postavila 4 koncepty elektromobilov, ktoré sú poháňané týmto unikátnym pohonom a vystupujú pod značkou QUANT.  Model QUANTiNO 48VOLT (výkon 80 kW, maximálna rýchlosť 200 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 5 s, krútiaci moment 200 Nm, dojazd na jedno natankovanie 1 000 km, spotreba 10 – 12 kWh/100 km, rozmery (d/š/v): 3 910/1 930/1 335 mm, rázvor: 3 198 mm, hmotnosť: 685 kg) poslúžil tiež ako vozidlo pre dlhodobý 100 000 km test. V jeho prípade sa šepká aj o sériovej výrobe.

 

 

Výskum a vývoj v Európe

V nadväznosti na výrobu vozidiel novej značky plánuje nanoFlowcell otvoriť inovačné centrum spoločnosti v Európe, ktoré má zabrať plochu až 500 000 m2. Bude vybudované za účelom výskumu a vývoja mobilných a stacionárnych aplikácií, výrobných zariadení pre pohon nanoFlowcell, paliva bi-ION a samozrejme prototypov vozidiel QUANT, ktoré poslúžia na demonštráciu technológie. V minulosti sa tiež hovorilo o tom, že spoločnosť svoju technológiu plánuje predávať, resp. má byť licencovaná.

 

 

 

Na európsky trh mieri už aj čínsky SUV elektromobil 

 

 Zistiť viac

 

 

Kontaktujte nás

Nemáte radi formuláre? +421 42 4692 271
Meno:
Telefón: *
E-mail: *
Overovací kód: *
Text správy: *
Správa sa odosiela ...
* - povinné polia
Novinky emailom

Chcete dostávať aktuálne informácie o elektromobiloch?