Všetko o elektrických autách
All4car

Klimatizácia v elektromobile

 

Leto bez klimatizácie v aute si nevieme predstaviť. Ako ovplyvní klimatizácia dojazd elektrického auta?

 

 

Klimatizácia v hociktorom aute vplýva na jeho dojazd. Hlavne v lete, keď si sadneme do auta a automaticky vypeckujeme chladný vzduch, platíme za palivo viac. Pri elektromobiloch sa nám však nejedná ani tak o cenu, ale skôr o dojazd, pretože nabiť elektrické auto ešte stále nie je také jednoduché, ako nájsť najbližšiu benzínku.

 

 

Viac plánujte

Za bežných podmienok predstavuje spotreba klimatizácie asi 2 – 6 % na 100 km jazdy, ale veľmi záleží na rozdiele vonkajšej a nastavenej vnútornej teploty. Vo všeobecnosti má na vyššiu spotrebu väčší vplyv jazdenie v nízkych teplotách pod nulou, čiže najmä v zime. Ale áno, klimatizácia v elektrickom vozidle spotrebu ovplyvní. Jazdu v elektrickom vozidle treba viac plánovať dopredu, najmä pre lepšiu orientáciu v nabíjacích staniciach. Pri ceste na dlhšie trasy si treba pozrieť dĺžku budúcej trasy ale aj počasie. Ak sa chystáte na dlhšie cestovanie v lete, pozrite si hneď ako je na tom vaša batéria. Klimatizácie v elektrických vozidlách sa neustále vyvíjajú takže aj tieto nedostatky budú vyladené na maximálne možnú mieru.

 

 

Správne používanie klimatizácie šetrí peniaze aj spotrebu

 

 

Kontrola ešte pred letom

Už pred začiatkom leta si dajte klímu skontrolovať, pokojne aj každý rok, ideálne a minimálne aspoň každé dva. Servis vám klimatizáciu doladí, vyčistí a doplní. Každý rok si nechajte vymeniť peľový filter. Ten už po pár mesiacoch nahromadí v sebe také nečistoty, že keby vidíte, ako vyzerá, nenechali by ste si ho v aute ani sekundu.

 

 

 

 

Najprv vyvetrajte

Najviac klimatizácia „papká“ hneď po spustení, pri počiatočnom štádiu chladenia, kedy treba dosiahnuť požadovanú teplotu v horúcom interiéri. Preto je dobré najprv poriadne vyvetrať – otvoriť okná. Ideálne je nezapínať klímu až počas jazdy na diaľnici, kedy je jazda ráznejšia, energickejšia, a pri elektromobile aj viac šťaví batériu. Zapnite si ju už pri jazde v obci. Optimálna teplota je 22 °C.

 

 

Nezabúdajte potom zatvoriť okná

Jazdiť s otvorenými oknami a pustenou klímou nie je efektívne v žiadnom type vozidla. Klíma s automatickou reguláciou vie znížiť spotrebu energie viac, ako manuálne nastavovaná klíma. A všeobecne platí aj to, že modernejšie autá majú modernejšiu klímu, ktorá vplýva na spotrebu lepšie než klíma v starých vozidlách.

 

 

Vnútorná cirkuláciu vzduchu pomáha

Súbežné zapnutie klimatizácie a vnútornej cirkulácie vzduchu pomáha samotnému ochladzovaniu vzduchu v aute. Kompresor nemusí ochladzovať vzduch, ktorý zvonku nasáva, ale pracuje len so vzduchom vnútorným, ktorý sa postupne ochladzuje alebo mierne chladný je. Dopomôcť môže aj používanie tienidiel na oknách.

 

 

Vypnite klímu skôr ako motor

Ak vypneme motor a klímu naraz, výparník, cez ktorý nám ventilátor tlačí studený vzduch do fukára sa nemá kedy vysušiť. Časom vlhne, usádzajú sa v ňom baktérie, ktoré potom dýchate. Takýto vzduch ani dobre nevonia, skôr naopak. Nesprávne používanie klímy je tiež také, kedy ju pustíme len v lete, alebo párkrát za rok. Preventívne by sme ju mali pustiť každý mesiac aspoň na pár minút počas jazdy.

 

 

 

Základná údržba elektromobilu

 

 

Kontaktujte nás

Nemáte radi formuláre? +421 42 4692 271
Meno:
Telefón: *
E-mail: *
Overovací kód: *
Text správy: *
Správa sa odosiela ...
* - povinné polia
Novinky emailom

Chcete dostávať aktuálne informácie o elektromobiloch?