Všetko o elektrických autách
All4car

Značka Ford sa vracia k elektromobilite

 

Automobilka Ford je, bez preháňania, jednou zo spoločností, ktoré od svojho počiatku udávajú trendy vo svojom obore. Inak to nie je ani v 21. storočí, keď je ľudstvo každým dňom bližšie k autonómnej doprave.

 

 

Pokračujú v odkaze Henryho Forda

Písal sa rok 1908 a v americkom Detroite sa začal vyrábať, dnes už ikonický, Ford model T. Majitelia prvého svetového auta (ako bolo neskôr nazvané) vtedy ešte netušili, že sú súčasťou historického míľnika. Výroba modelu T totiž spustila nielen revolúciu v sériovej (masovej) výrobe, ale naštartovala aj popularitu spaľovacích motorov. Dovtedy obľúbené, ekologické a tiché elektromobily akoby postupne upadli do zabudnutia. Málokto si už dnes spomenie na to, že Henry Ford niekoľko rokov spolupracoval s Thomason Edisonom na vývoji elektromobilu, s ktorým chceli dobyť svetový priemysel. Uvedením modelu T so spaľovacím motorom však značka nepriamo ovplyvnila trend na niekoľko desaťročí. Najmä vďaka nižšej cene a dlhšiemu dojazdu sa zrazu rýchlo dostal do popredia benzínový motor.

 

 

Súčasné vízie

Jeden z posledných odhadov hovorí, že v budúcnosti bude áut ubúdať. Ak nie viditeľne na cestách, minimálne v počte vozidiel na obyvateľa. Tento fakt straší všetkých výrobcov automobilov a každý sa s ním snaží vyrovnať po svojom. Vo Forde stavili na zdieľanú mobilitu a postupne tomu prispôsobujú plány do budúcna. Vedenie spoločnosti nedávno prezradilo, že pracuje na vlastných špecifických aplikáciách určených pre ich autonómne vozidlá. Vývojom vlastného softvéru môžu zčasti konkurovať službám ako Lyft alebo Uber. Zamerať sa chcú hneď na najväčší problém väčšiny súčasných taxislužieb, ktorým je odhadnutie času príchodu objednaného vozidla.

 

Najzaujímavejšou výzvou, ktorú si stanovili, je výrazné zníženie cien za využívanie služieb autonómnej dopravy. Momentálne je bežná cena za 1 míľu jazdy približne 2,50 dolára. Ford vidí priestor na jej zníženie až na hranicu 1 dolára. Skeptici sa však obávajú, že na to, aby firma bola zisková aj pri takejto tarife, to bude musieť byť za cenu nápadnej reklamy v každom vozidle.

 

 

Návrat k elektrickým autám

Presne odhadnúť vývoj smerovania automobilového priemyslu dnes nevie nik. Dá sa však predpokladať, že čoraz obľúbenejšie elektrické vozidlá ešte nedosiahli technologický vrchol. Vedia to aj vo Forde, preto časť investícií vkladajú aj do ich rozvoja. Súčasťou ponuky značky Ford sú dnes už aj elektrické kolobežky. Pod jej hlavičkou funguje i zdieľanie elektrických bicyklov v San Franciscu. Zdá sa, že nasledovníci Henryho Forda sa v novom tisícročí vracajú k jeho pôvodným plánom – rozvinúť elektromobilitu a priblížiť jej výhody širokej verejnosti.

 

 

 

Ponuka elektrických kolobežiek

 

 

Kontaktujte nás

Nemáte radi formuláre? +421 42 4692 271
Meno:
Telefón: *
E-mail: *
Overovací kód: *
Text správy: *
Správa sa odosiela ...
* - povinné polia
Novinky emailom

Chcete dostávať aktuálne informácie o elektromobiloch?