„Hybrid Air“ bol brilantne francúzsky nápad. Samotný pohon Hybrid Air však až tak horúcou novinkou nie je. Koncern PSA Peugeot Citroën tento nápad vyvíja už niekoľko rokov a má ho prakticky pripravený k sériovej výrobe.
Aj keď to znie neobyčajne zvláštne, v skutočnosti to zložité nie je. Systém, ktorý využíva namiesto ťažkých akumulátorov energiu stlačeného dusíka a benzínový motor, je prirodzeným nositeľom tohto nového prevratného pohonu. Výsledkom je technológia s nízkymi prevádzkovými nákladmi. Citroën tvrdí, že "Hybrid Air" je kľúčovým krokom k spotrebe paliva 2 l / 100 km, úspora až 45 percent, pri jazde v meste.
„Technológia Hybrid Air, ktorá kombinuje spaľovací a hydraulický motor poháňaný stlačeným dusíkom, je príliš drahá. Dôvodom je množstvo špecifických komponentov. Na návratnosť projektu by potreboval koncern PSA predať ročne aspoň 500 000 áut.“
šéf vývoja PSA GillesLeBorge |
Princíp fungovania
Stlačený vzduch zvyšuje efektivitu benzínového motora, a to sa prejaví hlavne pri rozjazdoch a pri zrýchľovaní. V automobilovom priemysle je táto technológia novinka.
Hybrid Air sa skladá:
V aute je použitá planétová robotizovaná prevodovka, ktorá ponúka lepšie radenie rýchlostných stupňov. Motor je použitý benzínový- najnovší trojvalec .
Systém ponúka tri prevádzkové režimy: VZDUCH, BENZÍN, KOMBINOVANÝ REŽIM
Chcete dostávať aktuálne informácie o elektromobiloch?