Všetko o elektrických autách
All4car

Auto na vzduch – Citroën C3

 

„Hybrid Air“  bol brilantne francúzsky nápad. Samotný pohon Hybrid Air však až tak horúcou novinkou nie je. Koncern PSA Peugeot Citroën tento nápad vyvíja už niekoľko rokov a má ho prakticky pripravený k sériovej výrobe.

 

Aj keď to znie neobyčajne zvláštne, v skutočnosti to zložité nie je. Systém, ktorý využíva namiesto ťažkých akumulátorov energiu stlačeného dusíka a benzínový motor, je prirodzeným nositeľom tohto nového prevratného pohonu. Výsledkom je technológia s nízkymi prevádzkovými nákladmi. Citroën tvrdí, že "Hybrid Air" je kľúčovým krokom k spotrebe paliva 2 l / 100 km, úspora až 45 percent, pri jazde v meste.

 

 

Technológia Hybrid Air, ktorá kombinuje spaľovací a hydraulický motor poháňaný stlačeným dusíkom, je príliš drahá. Dôvodom je množstvo špecifických komponentov. Na návratnosť projektu by potreboval koncern PSA predať ročne aspoň 500 000 áut.“

 

šéf vývoja PSA GillesLeBorge

 

 

 

Princíp fungovania

 

Stlačený vzduch zvyšuje efektivitu benzínového motora, a to sa prejaví hlavne pri rozjazdoch a pri zrýchľovaní. V automobilovom priemysle je táto technológia novinka.

 

 

Hybrid Air sa skladá:

  • nádrž, ktorá je umiestnená v stredovom tuneli a obsahuje stlačený vzduch
  • expanzná nádrž je umiestnená v zadnej časti nápravy
  • hydraulický agregát

 

 

V aute je použitá planétová robotizovaná prevodovka, ktorá ponúka lepšie radenie rýchlostných stupňov. Motor je použitý benzínový- najnovší trojvalec .

 

 

Systém ponúka tri prevádzkové režimy: VZDUCH, BENZÍN, KOMBINOVANÝ REŽIM

 

  • V režime „ Vzduch“ je vozidlo poháňané energiou stlačeného vzduchu. Vozidlo sa pohybuje bez akejkoľvek spotreby paliva a emisií CO2. Tento režim je najviac využiteľný v mestách.
  • V režime „ Benzín“ je vozidlo poháňané iba trojvalcovým motorom 1.2 VTi. Motor využíva najnovšie technológie, vďaka ktorým poklesala hmotnosť o 21 kg, trenie sa znížilo o 30 percent a systém SplitCooling znížil dobu potrebnú na dosiahnutie optimálnej teploty motora. Tento režim je zvlášť vhodný na jazdu mimo mesta a na diaľnici pri stálej  rýchlosti.
  • „V kombinovanom režime“ benzínový motor spolu s hydraulickým pracujú tak, aby dosiahli nízku spotrebu paliva 2l/100km a lepší výkon vozidla. Tento režim je určený špeciálne pre prechodné fázy v meste a na ceste (rozjazdy, zrýchľovanie).

 

 

Automobily na vodík

Kontaktujte nás

Nemáte radi formuláre? +421 42 4692 271
Meno:
Telefón: *
E-mail: *
Overovací kód: *
Text správy: *
Správa sa odosiela ...
* - povinné polia
Novinky emailom

Chcete dostávať aktuálne informácie o elektromobiloch?